onsdag 6 februari 2008

Personangrepp

Billiga påhopp är ibland trevligt att sysselsätta sig med. A la Gert Fylking. Han påhopp på Carola i Radio Rix är väl helt okej. En fårskalle som talar illa om en annan fårskalle.

Jag tror ingen lyssnar på Rix för den stora journalistiska kvaliténs skull. Vid närmare eftertanke vet jag inte alls varför någon lyssnar på den pissiga kanalen. Bara mainstream topplisteskval utan mål och mening.

Tre personliga favoriter som nog spelas mycket på Rix är Tomas Ledin, Magnus Uggla och E-type. Alla tre borde spärras in på livstid för brott mot de mänskliga rättigheterna. Jag hoppas att jag icke känner någon i min närhet som gillar dessa tre "artister".

Hos min lokala matvaruaffär så har det sedan en tid tillbaka stått säljare från Telenor och Tre vid kassorna. De står där för att kränga abonnemang. Äldre och barn trakasseras inte, av olika skäl antagligen, men jag är i en ålder där jag är en het potentiell kund. Jag vill bara att ni lämnar mig ifred, och har ni inte förstått det redan på min mycket otrevliga ton gentemot er, så får jag väl banka in budskapet i era små arma skallar.

Jag har nu äntligen bytt fackförbund, från Metall till Akademikerna. På ett år sparar jag genom detta byte nästan 4000 kr i avgift. Plus att jag slipper tomtarna på Metall. Jag tycker att facket fortfarande har en mycket viktig roll att spela i vårt samhälle, tyvärr har många fackförbund inte utvecklats i takt med tiden. På mitt förra arbete så var Metalls klubb en samling av osedvanligt inkompetenta äldre herrar. Om ni tror att mytbilden om en samling utslitna gubbar som gnäller på allt och alla i 8 timmar medans de utövar fackligt(kaffedrickning)arbete stämmer, ja då tror ni alldeles rätt.

Klubbordföranden var till och med kandidat till riksdagen i distriktet, lyckligtvis missade han precis att komma in vilket är en stor lycka för alla Svea rikes invånare.
De sura kärringarna på det lokala a-kassakontoret kommer jag inte heller att sakna.

Annars är jag pigg och glad...

2 kommentarer:

Windy sa...

Snacka inte skit om mina husgudar!
Om Ledin hade varit dålig, hade han då sålt miljontals plattor? Nä just det, folket har talat.
Och Uggla, han som vågar säga vad han tycker och dessutom skriver han de svängigaste melodierna i landet. Alla gillar väl Magnus Uggla?
E-Type, är ju gigantisk inom den så kallade eurodance-genren, så det finns absolut ingen anledning att säga att han är dålig.

:)

Per sa...

Du har rätt, med sådana argument som du påvisar så kan man, såhär i efterklokhetens klara sken, bara inse att jag hade fel. Beklagar.