måndag 19 maj 2008

Stora människor

Albert Einstein, Marie Curie, Nelson Mandela, Moder Teresa, Joe Strummer, jag själv, Stefan Schwarz. Stora människor som gjort stora saker för mänsklighetens bästa. Men även geniala människor drabbas ibland av så kallad soppatorsk. Man tar slut, känner sig nere, deppar, kanske missbrukar sprit eller sex, missköter sin intimhygien.

Inget av ovanstående har dock drabbat mig under maj månad. Jag har bara struntat i er, mina kära bloggläsare. Jag är ett offer för min egen begåvning, jag kunde aldrig drömma om att jag, moi, skulle ha en sådan oerhört stor fanbase. Supportergrupp på svenska. Jag är alldeles för ödmjuk för att tro, att lilla jag, med mina små inlägg om livet stora och små saker, skulle saknas så oerhört. Människor har stoppat mig på gatan och undrat om jag blivit sjuk. Folk har stuckit sina ölstinna näsor rätt upp i ansiktet på mig på fester och undrat varför jag i hela "hillvitte" inte skriver nåt!!

Ödmjukhet. Jag tackar för vänligheten och för möjligheten. Jag ska börja skriva igen. På allmän begäran. Jag har nu insett att jag varit saknad. Förlåt mig. Jag har svikit er, och jag svikit mina tre viktigaste ledord i livet: ödmjukhet, generositet och osjälviskhet. I´m back children.

Sjung med, sjung med....

1 kommentar:

Anonym sa...

1983, sa en präst till mig,
"Du ska få vara med om något STORT."

Jag vet inte ännu vad det är eller innebär, men börjar närma mig det..

Vänliga häls. Dan-Harry Ahlgren.