lördag 2 augusti 2008

Hur fan kan det redan vara augusti?

Det känns knappt som om sommaren har börjat, ändå är det redan augusti och det går tveklöst mot mörkare tider. Ångest någon? I mitt fall kan det bero på att jag arbetat hela sommaren och inte fått den där sommarkänslan alls. Jag väntar fortfarande på den känslan.

Min familj består nu av tre stycken inklusive mig själv. Imperiebyggandet fortsätter alltså enligt plan. Nu sambo OCH katt. I min värld har jag full kontroll över mina flickor, i den riktiga har jag ingen som helst kontroll över mina pussycats....

Min tidigare misstänksamhet har nu gått över till ett absolut vetande. Babben lider av någon slags bokstavssjukdom som det numera populärt kallas för. Hon har åtminstone lilla a i ADHD.

"En redig tocke gör bara hönekyllingar". Säger svärfar, som har tre döttrar. Klart bitter över att det inte blev någon påg som kunde bli fotbollsproffs.

Tack alla ni för uppvaktningen på min namnsdag häromdagen, det var alltför kärt av er. Ja, jag håller hårt på vissa traditioner.

För övrigt tycker jag att priset på snus borde sänkas.

1 kommentar:

Red... sa...

http://olajohnsson.blogspot.com/

Tycker att du ska gå in och kolla på länken ovan, fantastisk klarsynthet...

För övrigt håller jag med dig...