onsdag 1 oktober 2008

Hassan goes to Africa

Fast utan någon direkt dialog.

Jag vaknade imorse och hade ett missat samtal på min mobil. Numret började på +252 vilket direkt indikerade ett utländsk nummer. En snabb sökning på nätet visade att numret hörde hemma i Somalia. Spontant känner jag att jag har få vänner i Somalia. Ytterligare sökningar på en så kallad sökmotor gav vid handen att jag inte alls var ensam om att ha blivit uppringd av detta nummer. Någon vilsen själ berättade på något forum att han hade ringt upp, varvid en telefonsvarare direkt kopplades in. En lågoddsare är också att taxametern tickade igång direkt.

Sammanfattningsvis, varning för högst oväntade telefonsamtal från Somalia. Numret då? Jo det är +25260962204. Så om du har lite tråkigt i vardagen och eventuellt stadd vid god kassa, ja prova och ring tebaks vetja.

I övrigt är jag så trött på huliganer, oavsett färg på tröjan, som förpestar tillvaron för hela samhället så fort det vankas fotbollsmatch. Ni är och förblir idioter som alla vanliga hyggliga människor inte har den ringaste respekt för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha excakt samma nummer ringde mig imorse kl7 tur att man inte svara då.

Anonym sa...

Har råkat ut för detta med och för ett par timmar sedan ringde detta nr +17701624162 någon som vet vad det är för nummer? kollade runt på nätet men hittade inget.