onsdag 24 september 2008

Vi kan väl ta en färja till Lund

Jag minns att jag för några inlägg sedan klagade på att jag inte var intresserad av några nya skivor, filmer, böcker osv. Tänkte inte på den lilla detaljen att det var sommar. Inget bra släpps på sommaren. Det är det som är grejen med höst. Allt bra kommer på hösten. Hur kunde jag vara så glömsk. Det kommer i vanlig ordning att drälla med bra böcker, filmer och framförallt skivor även denna höst. Härligt!!

Hello Saferide släpper nytt just denna dag. Det blir alltså en JT/HS höst 2008. Sämre kombo kan man ju ha.


Veckan fina citat kommer ifrån Anders Borg vår egen finansminister angående högskolestudenters ofta skrala ekonomi.

"En och annan arbetstimma i veckan går att klämma in, det stärker karaktären."

I all sin arrogans så är det mycket roligt sagt. Jag vet inte varför men jag börjar plötsligt nynna på det är så hälsosamt och stärkande i fjällen....

Lejonkungens löften om mer pengar blev alltså intet, och efter höstbudgetproppen har han gjort sig oanträffbar för medierna. Han ligger väl och trycker i sin lejonkula.

Och komihåg: det är inte hamburgaren i tevereklamen som du sedan äter på restaurangen!

Inga kommentarer: