onsdag 31 december 2008

I väntan på det nya året

Jag stryker en skjorta inför kvällens övningar och känner för en paus. Öppnar en öl och sätter mig framför datorn. Funderar på vad jag önskar mig av 2009.


Jag önskar mig ett välskapt och friskt barn till sommaren. Jag önskar att min älskling får vara frisk under graviditeten. Jag ska ge henne all min support och kärlek till henne i väntan på vår ängel.

Jag önskar mig bättre ekonomi 2009. Det kan bli svårt så här i finanskrisens tider. Men jag kommer behöva varenda krona.

Jag önskar mig lite mer snällhet. Jag ska sluta att gnälla på allt och alla och bry mig om det som är viktigast. Jag skall våga stå för det jag säger. Jag skall sluta gömma mig bakom bloggens skyddade värld.

Jag önskar mig ett snällare samhälle år 2009. Där människor bryr sig om varandra istället för allt det ytliga snasket och snusket. Jag önskar mig mindre våld i samhället. Färre mord och skottlossningar och stenkastningar.

Jag önskar att jag kan samtala normalt med min far på hans 75-årsdag och att min mor hittar krafterna att orka ta hand om honom.

Jag önskar mig färre skrivkrampsveckor.

Jag önskar mig mer självdisciplin.

Jag önskar mig kattungar ifrån Babben.

Jag önskar att min diabetes bara försvann från min kropp....bara sådär...utan komplikationer.

Jag önskar mig kompetenta fotbollsspelare till Malmö FF.

Jag önskar mig färre kilo på min kropp. Denna önskan kommer också att bli ett löfte.

Jag önskar er ett Gott Nytt År!


Det här året då, 2008? Äsch, det lägger vi till handlingarna nu.


1 kommentar:

Anonym sa...

Önska kostar ingenting. :-)
Jag önskar dig ett fantastiskt 2009