söndag 25 januari 2009

Nät-dejting

Så här gick det till.

Bostadsbolagets bredband träffade på kommunens Stadsbredband. Det uppstod hetta bland kablarna och de nätdejtade ett litet tag. Under den romantiska tiden så knöts det oerhört starka band mellan banden. En vacker höstdag bland andra när näten som vanligt fiskade efter digitala ettor och nollor så fick det ena bandet en lysande ide: "Varför slår vi inte ihop våra kloka nät och bildar ett större bredare nät?" sa Bostadsbolagets band. "Jaa, vilken bra idé!" sa Stadsnätets band. Beslutet togs, bredband som bredband tänkte de bägge banden så det här kommer sluta såååå lyckligt. Så en kall och kylig januaridag 2009 var det tänkt att banden skulle knytas. "Nu bildar vi ett band" sa de lyckliga turturbanden. "Grattis till oss och till alla användare!"

Men de mörka kablagen lurade tyvärr runt bredbandsknuten. Alla band var inte lika breda i de bägge bredbanden så när bredbanden skulle sätta ihop sig så kollapsade några band i de två bredbanden. "Är det några banditer i farten?" undrade Stadsbandet. "Jag vet inte, men jag känner mig inte lika bred längre" sa Bostadsbolagsbandet. Äktenskapet fick avbrytas, banden klipptes av, och alla väntade på att banden i de bägge bredbanden skulle bli lika breda....

Kort sagt: Jag har inte haft något Internet av funktionell klass under sammanlagt 7 dagar. Men nu är jag bunden igen.

Inga kommentarer: