torsdag 24 september 2009

Fora Fora Fora

Jag har länge starkt ogillat bank- och försäkringsbranschen och de människor som arbetar inom dessa sektorer. Giriga och oempatiska är mitt omdöme. Jag har nyligen ansökt om ett s k familjeskydd hos Fora som administrerar min tjänstepension. Skulle jag avlida så vill jag givetvis att min familj skall få ta del av mina surt förvärvade pengar. Idag kom beskedet från Fora: avslag, pga.diabetes. Det är inte första gången som stora företag, institutioner och myndigheter diskriminerar mig pga. min diabetes. Mitt förakt ökar för varje avslag. Jag har ansökt om körkortstillstånd nyligen, för åttonde gången, och fick givetvis beskedet att jag måste komplettera min ansökan. I skrivande stund så väntar jag på besked angående det. Men, åter till Fora. Kärringen som jag pratade med sades sig ha tagit del av mina journaler från den klinik där jag går som diabetespatient. Jag reagerade givetvis på detta. Får mina journaler, som jag trodde var skyddade, verkligen spridas ut till vemfansomhelst? Efter lite efterforskningar så är svaret: Ja, försäkringsbolagen får begära ut journaler, i undantagsfall, om de anser sig behöva det för deras bedömning angående en försäkringsförfrågan. Inte fan behöver dem mitt tillstånd!!!

Min respekt får dom dock aldrig....

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att du inte har riktigt koll på läget. Fora administrerar men det är AFA som är försäkringsbolag och som tar beslut. Bli arg på dom istället!