onsdag 2 januari 2008

Ett erkännande

Jag har ett dåligt alkoholsinne, tyvärr. När jag passerar gränsen, där man inte längre vet eller känner att man druckit för mycket, ja då kan jag i princip dricka hur mycket som helst. Jag blir som en svamp med andra ord. Det spelar ingen större roll att nära och kära säger till mig "att nu räcker det, nu skall du inte dricka mer". Jag lyssnar inte utan vill bara ha mer och mer.

Jag vet ju själv om allt detta. Just därför så dricker jag relativt sällan alkohol. Jag har inget beroende av alkohol utan får ett behov efter tillgång. Dvs. har jag alkohol hemma så dricker jag.

Jag drack alldeles för mycket på nyårsafton, det var nog fler som gjorde det i och för sig, men jag kan ju bara tala för mig. Jag blir aldrig våldsam eller så när jag dricker, bara allmänt jobbig och störig och INTE rolig. Bakfylleångesten som jag hade igår var kanske den värsta någonsin, och jag vill inte uppleva den igen.
2008 kommer att bli ett fantastiskt år eftersom jag hade årets sämsta dag på årets första dag.

Nu skall jag ta en lång vit period, lära mig läxan, och skärpa till mig.

Förlåt mig älskling, jag älskar dig över allt annat.

Inga kommentarer: