fredag 4 januari 2008

Snörvel snörvel

Nu har jag haft en rejäl förkylning i fyra dagar och jag märker ingen förbättring. Nyser, snyter och kallsvettas hela tiden. Det är med andra ord väldigt synd om mig just nu. Och Den Stora Samboflytten närmar sig med stormsteg och skapar en del uppstressande tankar. Framförallt är det smågrejer som stressar upp mig och förstör min vardagliga tillvaro. Fick dock ett litet ryck igår kväll och löste en del småfall.

Jag SKALL gå under 80 kilo i år, de där klassiska 2,3 sista kilona är så otroligt svåra att få bort. Jag ligger stabilt på 82-83 kilo hela tiden. En rejäl maginfluensa är det enda som hjälper men det innebär också vissa nackdelar.

Januari är den månad då min plånbok mår som allra sämst.

Jag vågar inte gå till affären och handla snus eftersom jag är rädd att jag kommer att känna mig rånad nu när ännu en prishöjning har skett. Tack Anders Borg och tack alla ni som röstade på borgarbrackorna. Kanske ska sluta snusa istället helt enkelt. Fast då lär jag inte gå ner i vikt.

Oerhört synd om mig, är det....

Flyttavgifter är ett annat störande gissel. För att flytta ett existerande bredbandsabonnemang inom samma kommun vill Blixtvik ha 300 spänn. För att flytta ett existerande telefonabonnemang inom samma kommun vill TELE2 ha 550 kr!!!!!
Ren ocker alltså.

Dessutom har jag skrivkramp...

Inga kommentarer: