söndag 2 mars 2008

Ett halvår...

Sex månader kan gå fort. Det kan kännas som en lång tid. Oavsett vilket så har nu ett halvår gått. Ett halvt år som har förändrat mig och mitt liv.

Vissa kanske tycker att allt har gått så snabbt, vi har till och med blivit sambos.
Visst finns det sidor som jag inte uppskattar hos dej och vice versa. Det är naturligt.

Ändå...så vet jag.

Vi har känt varandra hela livet, möjligen en barnslig och naiv tanke, men den känslan överger mig inte.

Du håller mig ovanför ytan och säger till mig när jag ska skärpa mig, du håller mitt hjärta varmt, mina tankar på dig får mig att le, och du gör mig glad när jag är ledsen.

Jag älskar dig för din generositet och vänlighet, din humor, och din öppenhet och ärlighet. Jag älskar ditt leende och ditt glada skratt, dina blå ögon och dina varma kramar.

Men. Det enklaste uttrycksättet är oftast det tydligaste och renaste. Det räcker mer än väl, jag behöver inga belägg eller exempel. Så det mitt hjärta säger till dig är inte svårare än så här:

JAG ÄLSKAR DIG!

Puss min älskling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det redan ett halv år! Gratulerar.
Underbart när två personer finner varandra. Och även om ni är två väldigt olika personer passar ni väldigt bra ihop.
Önskar er många lyckliga år ihop.
MR T