lördag 28 april 2007

Du ser ut som en fisk, Anders

Jag kan STARKT rekommendera sommarklädsel idag och inte göra som jag, gå ut i jeans och vårjacka. Eller så svettas jag så lätt. Handlade mycket öl men det kan vara bra att ha hemma, lagom kylskåpskall. Kylskåpskall är ett ord som skapades av Carl-Anton. Ja, han i Vita Bergen.

Såg en gubbe som var lik Leif GW och en som var lik Bo Widerberg på stan. Kom på att det finns en koppling mellan de två, nämligen "Mannen från Mallorca" som nu äntligen har kommit på DVD. Tyvärr är det inte Mannen-på-taket-Ronny som har gjort denna utgåva och det finns 0 (noll) extramaterial. Men spring och hyr denna klassiker. Wollter, von Brömsen och Håkan Serner är med, han som hängde sig. Synd.
En annan klassiker av Widerberg är ju "Kvarteret Korpen" men den finns inte på DVD!!! Katastrof SF!!

Åh vad det ska hypas bland recensenterna men Feist var en positiv överraskning och det är en bra skiva men så jävla fantastiskt övermänskligt bra var det inte. Men bra. Och söt.

Jag är färdig med min utbildning i mitten av juni men jag vet inte om jag vill jobba med det som jag har läst och jag vet inte varför det känns så heller. Jag har redan garderat med mitt gamla jobb där jag är välkommen tillbaka och det känns ju tryggt. Men. Dessutom ska jag flytta igen om en månad. Ut från denna studentlyan och in i en riktigt lägenhet. Ett jävla flyt för det finns knappt några lägenheter i normal prisklass i denna stan att få tag i längre men en kontakt hade en kontakt och sen blev det en snabb affär. Men oj oj oj vad jag åker dit på dubbla hyror! Fan.

Och så har jag den sista rapporten att lämna in och jag ska skriva om personalarbetet och personalpolicyn på det företaget som jag praktiserar på just nu och jag kommer att vara kritisk och jag kommer bränna mina broar för all framtid på den firman och deadline är om exakt en månad. 29 maj. Och jag har inte skrivit en rad. Inte ett utkast. Inte en första slemmig klump. Nada. Men det sa jag naturligtvis att jag hade gjort när jag träffa handledaren häromdagen. Överhuvudtaget hade jag en riktig mundiarré och tog i för kung och fosterland. Men jag har inte en rad. Noll. Måste börja skriva. Bara inte idag. Jag tycker inte om hetsen, pressen och stressen och det allmänna tempot. Jag vill stänga av och göra mig oanträffbar.

Sötast och bäst är förstås Annika. Det är nåt som är säkert!

Inga kommentarer: