måndag 30 april 2007

Facket

Så här på valborg, inför första maj och vårens intåg så börjar Bunken tänka på facket. Jag är lite missnöjd. Jag har studerat i snart två års tid och lämnade aldrig facket när studierna började och har inte lämnat sedan dess. Anledningar: Försäkringspriset samt studentvillkoret. Min kompis Sven-Otto tog väck studentvillkoret. Svempa är ingen dumskalle, han vill att vi slöa och lata studentslynglar skall bli stimulerade att söka arbete. Klockrent. Det är bara det att jag tycker 446 kronor per månad är väldigt mycket för en medlemstidning.

Från det ena till det andra.
Plura kan rimma blogg med kogg, smog, grogg och Phileas Fogg. Den mannen är kung!

2 kommentarer:

Windy sa...

Imponerande bloggtempo du har. :)
Eldkvarn spelar på Debaser i Malmö den 30/5.

Per sa...

Klämdag och bloggvalpighet, jag blir snart varm ikläderna och därefter något lugnare förhoppningsvis!