torsdag 21 juni 2007

Glad midsommar!

Sommarsolståndet nalkas. Det går alltså mot mörkare tider efter denna dag. Är man hopplöst negativ eller vad?

En liter jordgubbar för 30 spänn. Kom igen nu för fan. 15 kr så kan vi börja snacka.

Elton John på Malmö Stadion???? Finn TVÅ fel. Malmö Stadion som är lika inspirerande som en hemorrojd på tvären. Dock en klassisk arena. Och då svartas det ned av surgubben och åh-så-trötte-och-ospännande Sör Elton. Hade det varit 1977 så hade jag oxo gärna sett konserten. Han har otvivelaktigen gjort några hits och ett par fina ballader. Men det är, i bästa fall, trettio år sedan i tid.

Malmö behöver således en ny fräsch arena för konserter så att man kan locka bättre namn.

Spänning i vardagen.
Mitt nya arbete har börjat skakigt. Trivs mycket bra och gillar människorna.
Fick igår utav oklara anledningar en rejäl elstöt av en av våra produkter, en 400 V fläkt. Det skakade till rejält i bröstkorgen och det kändes som en evighet innan diverse säkringar, jordfelsbrytare och annat löste ut. Blev såklart rädd och skakig men jobbade vidare. Tillbudsrapport skrevs. Utskällning/idiotförklaring/oro gavs av chef. (Med all rätt för övrigt).

Kom hem och var lite öm i bröstet så jag ringde sjukvårdsupplysningen. EKG rekommenderades jalla jalla.
Spenderade fyra timmar på jourläkarcentralen. Fan, man borde vara några veckor på en akutmottagning bara för att lyssna på personalen och patienterna. Detta sorlet skulle kunna bli en jättebra iaktagelsebok, jag tjuvlyssnade på massor av intressanta saker, både ledsamma och roliga, vardagliga och världsomspännande. Det händer någonting hela tiden.

Hjärtat var friskt men bröstkorgen hade fått sig en rejäl bränna och idag kan jag knappt gå eller stå. Således är jag sjukskriven. Ha ej fingrarna i syltburken blir mitt råd till er, speciellt inte om det är en 400 Volts burk. Ni som kan er ellära vet i och för sig att det inte är spänningen som dödar utan amperen, strömmen. Jag tänker för vissa närståendes hälsas skull inte skriva vad amperen ligger på i dessa fläktar, jag konstaterar bara att det kunde gått ganska mycket värre.

Misommarafton blir en blöt historia. Jag bryr mig inte alls om vilket väder jag har där jag befinner mig, utom just kanske på midsommarafton. Då vill jag ha sol och värme. Det blir det inte i år.

Inga kommentarer: