onsdag 16 april 2008

Ett år!

Jag har nu varit med blogg i ungefär ett år. Ett år är en lång tid, eller en kort tid beroende på hur man ser det.

Under detta år har jag bland annat flyttat två gånger, blivit förälskad en gång, varit stupfull ungefär fem gånger, haft bakfylleångest fem gånger, varit jättejättearg en gång, gråtit massor med gånger, skrattat otroligt många fler gånger, dragit en vals en gång, dragit en tarzan någon gång, försökt sluta snusa fem gånger, misslyckats med att sluta snusa fem gånger, varit rädd en gång, varit en idiot två gånger, varit lycklig många många gånger, läst kurslitteratur alldeles för många gånger, badat i havet noll gånger, ringt nära och kära för få gånger, sett Derby vinna en match i Premier League en gång, varit på akuten en gång, haft dödsångest noll gånger, sprungit i skogen 10 gånger, snusat ungefär 300 dosor snus, levt 366 dagar, druckit champagne en gång, älskat massor av gånger, vomerat fyra gånger, haft feber tre gånger, ångrat mig någon gång, trimmat mitt hår 30 gånger, ridit på en häst noll gånger, fått stamkort på apoteket en gång, önskat livet av en granne en gång, vässat en penna en gång, varit orolig för min far många gånger, sett en riktigt bra film kanske en gång, druckit 50 liter mjölk, gått ner två kilo i vikt, skaffat radhus en gång, gjort mina naturbehov dagligen, köpt en gris i en säck en gång, ätit en Gorby-pirog noll gånger, hatat min diabetes varje gång, solat i solarium fyra gånger, bett till gud två gånger, fått skrapsår en gång, förstört min mobiltelefon i ett kubbspel en gång, pratat med Vägverket noll gånger, aldrig varit vilse, inte snattat, huggt ved, lagt patience, stavat fel, blivit grundlurad, kollat på utbildningsradion, pensionssparat och köpt en glass.

Och så säger dom att livet kan vara trist och innehållslöst. Hoppas min framtid blir lika spännande...

Inga kommentarer: