torsdag 3 april 2008

Schulmans

Bröderna Schulman är på gång igen, denna gång med någon slags humorsida (?) som lanseras via Aftonbladet. Man blir inte klok på den tidningen. Ibland är dom jättebra, som artikelserien om alkoholism för ett par veckor sedan. Sedan ägnar dom sig åt allmänt trams, skvaller och så dom hära pågarna Schulmans. Vad har egentligen bröderna Schulman tillfört mänskligheten?
Enda sättet att undvika dem är att helt enkelt inte bry sig.

Det roligaste med bröderna Schulman måste vara att deras morfar är Sven Stolpe!

Om nu någon vet vem det är...

Miss S gav mig blommor igår och jag tyckte det var jättekärt.

R.e.m.-plattan växer efter varje genomlyssning och den är faktiskt mycket mycket bra.

Det blir ingen Bruce-konsert i sommar för min del, tyvärr. Av olika anledningar.

Jag har därför sålt vidare biljetterna för att kunna betala biljetterna till min säljare, som råkar vara min svåger. Jag skäms över att jag ännu inte kunnat betala och kan bara be om ursäkt, ni ska få era pengar denna månaden. Förlåt, och tack för att ni har haft tålamod....

Jag är dålig att handskas med pengar eftersom jag sällan i mitt liv har haft några. Privatekonomisk planering är inte min grej, och jag är tämligen ointresserad av pengar, statusprylar, bling-bling och liknande. Det är dock hårda fakta att pengar behövs till mat och potatis, och tak över huvudet. I övrigt bör all kultur givetvis vara gratis :)

Några gånger i mitt liv har jag tjänat bra med pengar och jag har verkligen ingen aning vars dessa penningar har tagit vägen...

Fattig men lycklig är alltså mina livsord

Inga kommentarer: