onsdag 2 april 2008

Sugen

Jag har mer eller mindre rutinstuderat ett tag nu och haft svårt att tända till emellanåt. På sistone har det blivit bättre och det där suget börjar komma igen. Ganska normalt beteende skulle jag tro. Man har perioder i sitt student- eller arbetsliv som är mer eller mindre inspirerande. Det går upp....och så går det ner...

Nu när dagarna blir längre och ljusare är det också lättare att bli inspirerad och taggad, jag brukar krypa in i mitt depphål någon gång på hösten och sticker ut näsan igen när våren kommer. Hösten och vintern som precis lämnat oss är ett stort undantag då jag varit lyckligare än någonsin. Undrar varför...? :)

Speaking of min sambo så har hon nu en del arbetsrelaterade spörsmål att fundera på. Oavsett vilket det nu blir så är jag mycket stolt över min miss S och jag stöttar henne till 100 %.


Jag har skrivit det förr och jag kan göra det igen, eftersom det är ett faktum. Däremot är det kanske inte alla som skulle erkänna det:
Jag har inget bra alkoholsinne, det ÄR fakta, tyvärr.
Därför dricker jag inte alkohol speciellt ofta längre. Börjar jag dricka öl så är det så fruktansvärt gott att jag inte känner några gränser överhuvudtaget. Tröst i bedrövelsen är att jag aldrig blir våldsam eller otrevlig när jag är aspackad, jag är just bara det, aspackad. Och det är illa nog. Alternativet är självklart, att sluta dricka helt och hållet. Men en kall på sommaren är ju nåt så inihelvete gott!!! Får fundera vidare.

Däremot skall jag om bara ett litet tag sluta snusa. Nu är jag inne på sista stocken och efter den så är det slut. Det kommer inte att bli lätt och jag kommer att ha en fruktansvärd abstinens den första veckan, gissar jag. Jag har ändå snusat i snart 15 år. Men detta måste göras eftersom jag verkligen vill göra det. Varning utfärdas ändå, jag kommer att vara vresig och tvär i början av mitt snus-fria liv. Stackars sambo.

Till sist.

Ikväll tvålar Liverpool till Arsenal. Barca vann igår men imponerade inte men vi klarar tyskarna över två matcher, inget snack om saken. Malmö FF spelade...bra fotboll (hepp) mot räkorna i måndags. Ja , dom spelade bra fotboll och skulle med lite tur kunnat ta tre poäng. Jag har absolut noll förväntningar i år, kanske måste jag tänka om.

Trevlig resa i Vietnam Hoodie och ni andra!!

10-4

1 kommentar:

Anonym sa...

Börjar redan tycka synd om mig själv! Puss