söndag 20 maj 2007

"Alla människor måste ju ha köksluckor!"/Blandband del 3

Citatet ovan sa en bostadsrättsordförande till mig en gång i tiden vid en slutbesiktning av en lägenhet. Jag hade tagit bort dom eftersom dom var fula och spruckna och alldeles fördärvade. Herr ordförande tyckte inte om det och kunde inte förstå att man inte hade köksluckor. För honom var ett grundläggande mänskligt behov och en rättighet att ha kökluckor.
Vad jag vill säga med detta är att jag just nu är mitt uppe en flytt samtidigt som jag skriver för fullt på min sista inlämningsuppgift som är en avslutning av mina studier. Jag har alltså mycket att göra och har helt enkelt inte haft tid att skriva i bloggen i helgen. Mellan dessa göromål har jag sovit några timmar, mina "köksluckor" om man så vill.

Inga kommentarer: