onsdag 30 maj 2007

Mitt livs blandband part SIX

Warsaw/Joy Division/New Order är centrala i mitt musikliv. På olika vis, rent naturligt, Ian Curtis är (var) Ian Curtis och Bernard Summer är Bernard Summer. Som de flesta av mina musikaliska förebilder blir även Bernie och grabbarna äldre, just nu är NO som det heter, "on hiatus". Jag skulle tycka det vore bra om dom la av helt och hållet innan det blir för pinsamt. Den senaste skivan hade visserligen sina ljusglimtar men annars lät det mesta som ett band som har gjort sitt. Bernard måste vara världens äldsta 51-åring, många års tungt narkotikamissbruk har onekligen satt sina spår.
Men oj vilka klassiker som har skapats, jag gillar ju Bernards utvikning med Johnny Marr i Electronic oxo, ett marriage made in heaven enligt mig. So here it goes:





Inga kommentarer: