måndag 28 maj 2007

Fina svenska ungdomar.

Vi kan känna oss trygga inför framtiden när vi ser vilken kreativitet dagens ungdom besitter. Under rubriken "Jag minns mitt åttiotal" så blir mina minnesbilder att det värsta vi kompisar gjorde då var att tillverka egna armborst och sedan kriga med varandra med dessa relativt farliga vapen.

Men det framstår som rent trams när man ser klippet nedan. Ja, det är på riktigt och ja, det är i Sverige 2007.

Det värsta är inte att man hör en snorunge på klingande småländska säga "men hoppa inte i direkt", det värsta är att jag inte bryr mig ett jävla dugg om det hade gått fullständigt åt helvete. Det är bara ännu ett skäl för mig att inte skaffa några barn till denna sjuka sjuka värld.

Varning för starkt material! Från Aftonbladet:

"15-åring tände eld på sig själv.

Ett 20-tal kamrater hejade på och filmade.
Skola, räddningstjänst och polis i Jönköpingsområdet varnar ungdomar för att försöka göra om vad en tonåring visar upp på en film som nu sprids på nätet.

Pojken, 15 år gammal, dränks in med bensin och tänder sedan eld på sig själv ute på en badbrygga i Tahesjön vid Taberg utanför Jönköping. Medan ett 20-tal kamrater hejar på och filmar, hoppar den brinnande 15-åringen i vattnet, uppger Jönköpings-Posten.
Ett akut chocktillstånd när lågorna flammar upp skulle annars kunna få pojken att agera tvärtom och bli kvar på bryggan, varnar Räddningstjänsten.
På pojkens skola har man samlat pojkarna och föräldrar för att diskutera vad som hänt. Räddningstjänsten ska nu också ha kurs med tonåringarna för att visa på farorna med sådana här filmscener."


Inga kommentarer: