söndag 8 juli 2007

Konstig dröm

Ibland drömmer man bra konstiga drömmar. Inatt till exempel var historien så här ungefär. Jag och min bror är på nån slags stormarknad. Vi letar efter ett speciellt bröd som vi inte kan hitta. Plötsligt hälsar någon på min bror och han som hälsar är...öh..Lars Borgnäs(!?), journalist på SVT och Uppdrag Granskning och även känd som mannen som ser konspirationer i allt som händer och sker i vårt land. Tydligen känner Lars och min bror varandra och de börjar samtala om något. Jag tjuvlyssnar lite och Lars B har tydligen ett nytt scoop på gång. Han berättar att någonstans på västkusten skall det finnas något slags samhälle där ett enormt "Fight Club" pågår, dag som natt. Samhället är stängt för allmänheten och alla som deltar måste vara medlemmar, typ nåt sånt. Eftersom jag tydligen är något slags karateexpert så flyttas jag snabbt i drömmen till detta samhälle där jag tar mig in på området. Det är stora lyxiga hus överallt och en massa klippor och sandstränder. Sedan är jag inblandad i en massa slagsmål överallt som handlar om överlevnad. Efter ett tag så är hela samhället omringat av typ piketpoliser och befälet är Lars Borgnäs(!?) Sedan står mina föräldrar bredvid Lars och säger till mig att "sånt här skall väl inte du syssla med". Då vaknar jag, badandes i svett och känner mig skakis.

Innebär detta är det är något fel på mig eller funkar hjärnan bara så här eller vad är det som händer. Och framförallt: Lars Borgnäs????????????????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är avundsjuk på detaljskärpan i drömmen, men faktiskt, ja stolt..., över att ha fått denna andliga relation till hr Borgnäs.

Per sa...

Lars Borgnäs är en virrpanna av stora mått om du frågar mig...