lördag 7 juli 2007

Såja

Jag blev nästan lite orolig. En seger för Mff i måndags var ju en ovanlig händelse och det kändes mycket märkligt. Speciellt eftersom vi spelade lika uselt som vanligt. IFK Blåvitt var oerhört mycket bättre än oss i 90 minuter. Ändå lyckades vi vinna.
Därför känns det extra bra idag eftersom allt har återgått till det normala, det vill säga förlust, idag borta Djurhagens IF. Farmarna vann rättvist.

Jag tycker inte alls Sören Åkeby skall avgå längre, han kan vara suverän att ha i Superettan nästa år där han kan få experimentera hur mycket han vill med "lagbygget". Superettan är ju en bra liga, som Henke Larsson skulle ha sagt. Sälj alla proppmätta hemvändare och satsa på de unga killarna. Nä visst fan, talangerna säljer vi till Danmark för reapriser som skulle få den mest inbitne shop-a-holicen att räcka upp händerna, kippa efter andan och utropa: jag ger mig ,jag ger mig.

Inställningen är så usel att jag eventuellt skall nominera laget till Nobels fredspris. Det krigas nämligen ingenting alls på planen.


Konsert igår i Höganäs med systrarna. Ett mycket trevligt arr, både i parken och hemma hos Anna. Jag älskar grillad korv för övrigt ;) Det regnade faktiskt ingenting under de timmar som "Parksommar" pågick. Aftonbladet och Helsingborgs Dagblads recensioner var ungefär som jag tyckte oxo. Moneybrother var bäst och Salem sämst. Sedan är ju jag som tidigare nämnt mycket svag för Säkert!/Hello Saferide/Annika Norlin. Hon är charmig, söt, sjunger bra, rolig, har otroligt bra texter och en underbar dialekt. De där tjocka L:en är otroligt charmiga. Och undertecknad stod endast en meter bredvid henne i en paus. Endast en syster var emellan mig och Annika. Det kunde ha varit Annika & jag nu, men jag fick en oerhörd nervfrossa och vågade givetvis inte alls göra några som helst närmanden.

Ölen såldes till humana priser i parken och A & M var generösa med dryck. Alltså är jag något sliten idag. Bakis med andra ord. Fick ta en Panodil i morse och det hör verkligen inte till vanligheterna.


Live Earth. Det lär gå åt en del energi för att hålla konserter i nio städer i världen. Är detta starten på en global kamp mot klimathotet? Tillåt mig att vara en aning skeptisk.
Enrique Iglesias deltar och gör några låtar från Hamburg. Han kan som alla vet inte sjunga överhuvudtaget. Han vet om det själv oxo. Om man tittar lite extra på hans "live"-framträdande så har han ett par knep för att det inte skall bli alldeles pinsamt. Så fort det närmar sig några högre toner så kommer kören in och räddar honom och dessutom så har han en mikrofonteknik som gör att vi lyckligtvis slipper höra hans pinsamma försök till sång. Ibland låter han publiken sjunga osv osv. Det han FAKTISKT sjunger låter, givetvis, överjävligt illa. Enrique har sålt 17 millar plattor enligt wikipedia. Tur att det finns datorer som fixar hans röst.

Efter denna spanska charmör så får vi se John Legend från London. Vilket namn! Vilken röst! Kvalite!

Påminner mig om följande klassiker:

2 kommentarer:

Malin sa...

Aj, aj, aj.... Känner mig träffad som den syster som befann sig mitt emellan dig och Annika Norlin. Men även om jag stod dumt placerad där tror jag att hon kände en viss värme i luften när hon gled förbi. Hon såg väldigt nöjd och glad ut :)

Per sa...

Ja vi kan säga att det var tack vare mig som hon sken som en sol...