fredag 26 oktober 2007

Den dära mäktiga fredagskänslan

Infinner sig numera mer sällan än tidigare. Det beror på att jag studerar distans och har helt andra upplägg och tider för mina studier. Jag har de senaste veckorna ibland frågat mig själv: "vad fasiken är det för dag idag egentligen?"
Denna fråga kan också bero på min allmänna disträhet.

Jag och S ser mycket fram emot kvällens övningar som går i matens tecken. Och för att citera min kära tös: "jättegod mat och hyfsat sällskap, det skall bli trevligt"
Det är jag som är det "hyfsade sällskapet". Hon kan verkligen konsten att säga de mest gulliga saker, den där draken...

Om vi nu skall läsa deckare, varför kan inte svenska folket läsa Arne Dahl? Han säljer bara hyfsat i Sverige men är enormt stor i våra grannländer. 10:e och (kanske) sista boken i serien om A-gruppen läses av Bunken nu.

Alla som klagar på att deckargenren är andra klassens litteratur är bara avundsjuka pga. sina egna obetydliga framgångar. Finns undantag förstås, Camilla Läckbergs deckare suger rejält kvalitetsmässigt.
En bra bok är en bra bok oavsett genre och försäljningssiffror, jag läser själv allt som verkar intressant.

Det var för övrigt kul att Doris Lessing vann Nobelpriset för hon skriver väldigt bra.

Facebook är inte så kul längre, faktiskt. Dessutom är det förvånansvärt användarovänligt...varför har inte snorvalparna som skapade Facebook konsulterat en systemvetare av klass. Och alla dessa applikationer...suck och stön.

Men när Microsoft köper 1.6 % av Facebook för 1,5 miljard så måste det vara hyfsat framgångsrikt.

Inga kommentarer: