lördag 13 oktober 2007

Jag är orolig

Inte Thomas Nordahl-orolig dock, men ändå. Jag har en kompis, vi kan kalla honom Tomi.

Han har nyligen skaffat sig ett nytt arbete och det enda han verkar göra om dagarna är att skicka skämtmejl till alla han känner. Vi snackar tvåsiffrigt i antalet skickade mail, nästan varje dag. Han spelar fotboll men nu är säsongen över. Han hade en liten firma som nu ligger på is.

Däremot så har han en blogg som han numera skriver evighetslånga noveller i.

Min oro bygger alltså på att han helt enkelt inte har så mycket att göra längre och det är obra eftersom vi pratar om en mycket rastlös person. Ingen firma, ingen fotboll, inget skojigt på jobbet = massor av fri tid.
Vad göra? Ja man kan ju alltid gå med i Facebook till exempel.

Termometern visar -3 grader nu strax före åtta på morgonen. Min älskling har åkt till arbetet. Jag har inga problem att fylla min tid, därför har jag varit uppe i en timme redan. Inte konstigt alls, jag är student och då har man häcken full. Här studeras det vare sig det är helg eller söcken ty högskolestudier ger inga stekta sparvar på silverfat, det ska gudarna veta.

Å det var en dag att minnas...Alla vi som tidigt engagerade oss i allmännyttan.

Inga kommentarer: