fredag 5 oktober 2007

Du har bestämt dig - för att inte bli fet

Marion Jones var alltså en fuskare, och jag kommer på mig själv att inte ens bli upprörd. Jag borde ju faktiskt bli det när man fuskar i det finaste idrottsevenemanget vi har på jordklotet, OS. Men jag tycker ju att friidrott, liksom cykel, numera är två ickesporter. Jag utgår alltid från att alla som friidrottar eller cyklar på världselitnivå är dopade på ett eller annat sätt. Så jag skiter i dom ickesporterna rätt mycket nuförtiden.

Peter Jihde är egentligen en ganska påfrestande figur, nu har han dessutom återgått till TV4. Sedan långt tid tillbaka vet vi att TV4 är en pisskanal som har pissiga program, pissiga programledare och en genuint pissusel ledning.

Låter jag lite sur? Det kan bero på att klockan är 22.00 och jag sitter hemma i min ensamhet och pluggar. Allt för att jag ska få vara lite ledig i helgen och umgås lite med S som just nu sitter och dricker vin och trivs i största allmänhet med sin vänner. På en helt annan plats än där jag befinner mig.
Här sitter jag. Lyckligtvis så har jag lite tröst med Docenterna i hörlurarna och snart börjar The Wire. Världens just nu bästa teveserie. Top5 of all time.

Ett rykande färskt nummer av Offside som dimper ner i mitt brevinkast är ett ljud som jag älskar. Offside är ett en tidskrift som inga huliganer läser eftersom dom förmodligen inte kan läsa. Dom kan egentligen nog ingenting. Allt annat utom att slåss och bråka blir liksom för jobbigt för deras tre hjärnceller.
Igår jagade några snoriga Heifvalpar ett par spelare från Herenveen. Spelarna flydde i panik in på sitt hotell. Ett finfint sätt att marknadsföra klubben tycker säkert Heifs pr-ansvariga.....eller inte....?
Heif vann alltså matchen med 5-1!!!!!!

Jag kan slå en huligan verbalt i sömnen alla nätter i veckan. Jag tror jag får mer ut av en konversation med en blomvas än med dessa mentala kalhyggen. Generellt tycker jag ju att Heif-fans inte är riktigt kloka men det här huliganproblemet finns olyckligtvis även på andra ställen än just bara Hälsingborgs...eller vad nu den där eländiga byn heter?

Nu börjar The Wire och jag har inte tid och sitta här och slösa min tid på er, mina små älsklingar. Kom ihåg att ni använder skydd vid tillfälliga förbindelser av intim karaktär. Det får bli doktorns rekommendation så här inför helgen.

Fridens liljor.

Inga kommentarer: