söndag 28 oktober 2007

Napalm

Idag ska vi hylla "svärmor" Marianne som snart fyller 60 år. Grattis i förskott, idag skall vi fira med middag med släkten och jag kommer att bli granskad under lupp.

Apropå mat, så var det en mycket godkänd kväll på Bar-B-KO i fredags kväll. Servicen höll en helt annan klass än på, låt sig, Kings Head i Hässleholm. Klasskillnad helt enkelt.

Jag pratar alldeles för mycket ibland, jag vet om det, och ibland sårar jag människor som jag tycker om. Jag menar inget illa med det, jag har en ganska rå galjhumor, inte sällan med självironiska inslag. Men ibland säger jag saker som jag tycker är hemskt roliga men som uppfattas som kränkande av vissa mottagare.
Så jag vill bara passa på att be alla som jag har gjort ledsna genom åren om ursäkt, jag menar väldigt sällan allvar med mina skämt. Och skulle jag mena något av det så är ni förmodligen ingen av mina vänner heller.

Ett skämt som jag byggde upp under flera veckor var att jag hade lagt ut en annons på Tradera, med ett utgångsbud på 10 kr. Det som såldes var en god vän till mig. När hon själv till slut hörde detta blev hon, minst sagt, inte road. Jag påstod att jag hade lagt ut en bild på henne samt skrivit vilka talanger som hon kunde erbjuda den eventuella nya "ägaren".

Jag har inte lagt ut dig till försäljning, M, det skulle jag aldrig göra och dessutom är det förbjudet enligt Traderas regler och inte minst emot Sveriges rikes lag.
Förlåt mig.


Idag spelas de sista matcherna i Allsvenskan för denna säsong. Allsvenskan har kvalitetsmässigt aldrig varit sämre och just därför blir det totala fiaskot för mitt eget ljusblåa lag så ännu större, och värre. Det är en prestation att "lyckas" komma på den undre halvan med det laget och den budget vi har. Hejdå Sören och lycka till....välkommen Rolle, hoppas att du kan vända på skutan, å andra sidan kan det knappast bli sämre än var det är nu. Vem som vinner SM-guld är egalt för mig men måste jag välja så ser jag väl hellre Kalmar. Räkätare och djurfarmare är inget för mig.

Inga kommentarer: