onsdag 31 oktober 2007

En hyllning till Röetved

Där bor ju bland annat Olle-Tromma, som vi ser i klippet nedan...varning för otäck allsång på slutet samt att allt skildras genom pisskanalen TV4. Fast låten är ju bra...




I denna vackra by finns det frisk lantluft och gosiga djur.
Finns det bredband undrar ni? Svar: duh...
Jag har hört att byborna fortfarande använder sig av djungeltelegrafen när dom skall kommunicera, och skulle det bli någon sorts kris som kräver extern hjälp så bankar Olle på sina trommor och då kommer värnet så småningom i sina ekipage, som främst består av en häst och en liiten liiten kärra.

Men nu blåser det andra vindar eftersom er egen Bunk kommer att göra ett gästspel i socknen under kommande vecka...ansikten kommer att vara klistrade längs fönstren när jag vandrar omkring i byn för att ta del av det lokala kultur- och nöjesutbudet. Byborna kommer att undra och skvallra om "vem den dära okände, men ack så bildsköne, unge mannen är? Åh är det vår egen lilla sockendrottnings nye pojke, å vad kärt"...ja nåt sånt kan jag tänka mig att det kommer att låta.

Om Televerket har skött sig så är min tanke att jag ska skicka lite rapporter om det kommande livet på landet...

Jag har varit så nedrans upptagen på sistone att jag gravt har misskött att hälsa på, och höra av mig, till släkt och vänner. Så förlåt mig Mor & Far, systrar och broder och alla ni andra rumpnissar därute. Jag skall försöka att skärpa till mig.


Det är lika bra att vi tar tag i det här med dansband en gång för alla, för det finns ju låtar som JAG vet att även ni tycker är rätt så trallvänliga. Olyckligtvis så presenteras följande låtar i s k videoformat och då kan det inte hjälpas att det blir lyteskomik över det hela. Exempel ges:





Och i min jakt på dansbansguld på YouTube så hittar jag följande klipp.
En rad frågor skapas i mitt huvud.
Vem sparar på ett videoband från 1992, som innehåller programmet Plus?
Vem får för sig att detta är något som måste ut till allmän beskådan över hela världen via Internet?
Vem är skyldig till det estetiska övergrepp som vi blir utsatta för när vi ser hallåan i "Sverigekanalen"?
Det sitter någon därute just nu och vet allt detta...

Inga kommentarer: