fredag 12 oktober 2007

Ungdomsvåldet

Jag är inte helt säker på att gatuvåldet egentligen har ökat, däremot är jag säker på att när massmedia tar upp dom här tragiska fallen så reagerar allmänheten. Och det är bra. Vi måste stå upp mot det totalt meningslösa våldet där liv och lem inte verkar ha något större värde. Ihjälsparkad...suck...16 år...suck....så totalt jävla meningslöst.

Fadern i Blekinge som sköt ihjäl en av sin sons mobbare känner jag mig däremot mycket kluven till. Snacka om att samhället har misslyckats kapitalt på alla plan. Jag tycker synd om honom, hans familj och den unge, numera avlidne, pojkens familj. Det finns säkert människor därute som tycker att faderns gjorde rätt i all sin desperation när inget annat tycks ha hjälpt. Men att döda en annan människa kan aldrig aldrig rättfärdigas, låt oss vara ense om det. Men någonstans i Blekinge, på olika myndigheter, sitter det just nu ansvariga personer som med all rätt mår dåligt nu och känner att dom har misslyckats. Jag tycker inte synd om dom. Tragiskt för alla inblandade.

Facebook håller på att ta över mitt liv!!!!!

Farstorp spelar division 6 fotboll nästa säsong. Det blir klart imorgon cirka kvart, tio i fyra. Någon som sätter emot mig? Jag och Red ska åka till Åsum och göra vår del, nämligen skrika och gapa för fulla halsar. Blir vi fler?

Inga kommentarer: