fredag 31 augusti 2007

Fredag

R.e.m.-gubbarna släpper nytt i höst och jag ska ge dem en sista chans. Rapporterna talar om att det är tillbaks till rockrötterna som gäller och det låter ju lovande. Å andra sidan har det låtit lovande många gånger de senaste tio åren, bara för att sluta med en stor besvikelse. Helst ska ju Athenspojkarna tebaks till 80-talsrötterna. Skivrepen i Dublin i somras lät som det gamla R.E.M. enligt många. Jag återkommer i frågan.

Brucans nya singel lovar oxo rockenroll. Ny skiva i oktober.

Tack till CSN som äntligen gett mig klartecken till studielånet. Fick veta det idag, börjar studera på måndag, så jag har varit ganska nervös.

Joni Mitchell ska oxo släppa nytt material har jag hört, vet inte exakt när, kanske kan någon hjälpa mig med info om detta.

Hunden Zigges bantning går mycket bättre än min egen, han är nere runt 40 snåla kilo nu och ser ut som en nästan normal hund. Jag ser ut som en nästan normal fetknopp.

Ingen nyhet det här men studentlitteratur är svinigt dyrt. Oförskämt dyrt. Köpte fem böcker igår och det gick på 1600. Sextonhundra!!! Jag får gå ut på gatan i helgen och sälja min kropp.

Fotboll är inget ämne som jag vill prata om alls för tillfället. 22 man som jagar en rund bolljävel, sicket trams...

Tre fjärdeplatser i ett friidrotts-vm skulle Sverige vara extremt nöjda med för, låt sig, tio år sedan. Nu har vi lite andra krav.
Johan Wissmans 44,56 på 400 meter är en större grej än de flesta fattar. Han springer alltså neråt 44 och en halv på 400 meter, det är topptio i Europa över alla tider och det är ju en vit snubbe vi talar om.
Just därför blir Michael Johnsons rekord, 43,19, ännu lite sjukare. Svårslaget sa Bull.


Den bästa tiden för amerikansk film var på 70-talet men det är jag nog inte ensam om att tycka. Jag vet inte hur många filmer jag kan rapa upp så här på rak arm som jag rankar som klassiker.

Gudfadern 1 & 2. Apocalypse Now, French Connection, Serpico, Dog Day Afternoon, Avlyssningen, Taxi Driver, New York, New York, Sista natten med gänget, Duellen, Deer Hunter, Papillion, Seven-Ups, Marathonmannen, Mean Streets, Tootsie, Alla Presidentens Män, Blåsningen, The Last Waltz, Hemkomsten, Nashville, Mash, Gökboet, Midnight Express, Network, Den sista färden, A Clockwork Orange, Annie Hall, Badlands, Days of Heaven, Chinatown, Dirty Harry.

Ojojoj, har säkert glömt massor. Och då har jag inte tagit med Stjärnkrig, Aliens, musikalfilm och elaka hajar.

Krya på dig Micke!

Grattis Sara på 19-årsdagen!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: