torsdag 2 augusti 2007

Smart, sa räven när han sket i det blå skåpet!

Av någon anledning så finns det just nu en hel del turister i den här lilla staden som jag bor i. Jag hör både tyska, danska, holländska, amerikansk engelska och polska när jag vandrar omkring på stadens gator. Vad som lockat dessa människor hit undandrar sig min bedömning.

Turistchefen tycker nog därför det är finfint att veta att stadens kanske populäraste restaurang, vi kan kalla den för Kings Head, med tillhörande uteservering hade STÄNGT från och med vecka 27 och över hela industrisemesterperioden. Öppnade åter nu i augusti.
Och det kryllar inte av restauranger på den här orten direkt.

Jag diskuterade det här med min tandläkare igår då jag gjorde mitt årliga besök. Han bor i Lund.

Var någonstans kan man tänka sig att sitta och ta sig en öl en eftermiddag i den här staden? undrade doktorn. Vi kom fram till att det borde vara golfrestaurangen som inte alls ligger speciellt centralt.

Anledningen till att Kings Head hade stängt skall enligt obekräftade rykten vara att ingen personal vill arbeta under sommaren. Döh, ge dom påökt då för fasiken, anställ sommarjobbare, gör vad ni vill för ni hade tjänat så otroligt mycket på det.

Vi lär inte bli årets turistkommun i år heller.

2 kommentarer:

Red... sa...

Jag kan upplysa dig om att "Kingan" åter är öppet för business...Dina källor är uppenbarligen ej korrekta...

Per sa...

Jag hade rätt så till vida att dom åtminstone har haft stängt i ett flertal veckor mitt under värsta högsommarperioden.