måndag 27 augusti 2007

Jag blir glad

av sådana här små pärlor.

Från Sydsvenskan.se

Fyraåring på rymmen hos polisen
Först publicerad: 27 augusti 2007 02:35, Senast uppdaterad: 27 augusti 2007 09:00

Fyraåringen var på rymmen från sina föräldrar och hamnade hos polisen i Strömstad.


STRÖMSTAD. Det var vid femtiden på lördagsmorgonen som en taxichaufför, som hade tagit hand om den ensamma flickan, överlämnade henne till polisen.

Hon hade då en rejäl packning med sig med fyra väskor med kudde, nattlinne, påslakan och gosedjur, skriver Bohusläningen.

För polisen berättade hon att hon tänkte flytta till mormor och morfar. Polisen bjöd på pizza i väntan på att föräldrarna skulle komma och hämta flickan. Men när hon var färdig med den reste hon sig och sade: "Nej, nu är det nog dags för mig att ta mig vidare".

Det var en förslagen och duktig liten tjej som visste vad hon ville, säger inre befälet i Strömstad till tidningen.

Polisen ansåg dock att det var bättre att hon väntade på skjutsen hem.

1 kommentar:

Malin sa...

Hihi, driftig liten tjej måste jag säga! Men jag blir helnervös på tanken att ens barn skulle ge sig iväg mitt i natten för att flytta. Jag känner med hennes föräldrar, fy tusan.... Men visst ler man när man läser det.