torsdag 27 september 2007

Grattis!

Idag fyller min kära mor år och jag skickar en stor bamsekram till dig.

Jag och och The Big M and The Big T har pratat om det här förr tror jag, när vi har tittat utanför våra entredörrar en måndag. Då ligger det flaskor, påsar, fimpar, pizzakartonger, allmänt skit mm mm. OCH KROSSAT GLAS!! Finns det något värre än krossat glas. Om vi bortser från oss människor som faktiskt har skor på oss så finns det andra, exempelvis hundar som kan skära sig ganska ordentligt. Tänk om Nezzie går ut på vår gata och skär upp sina tassar.

Jag nämner detta för att min mor säger att Bantar-Zigge sedan fyra dagar haltar omkring på en framtass sedan han skurit upp trampdynan på den andra tassen. Orsak: KROSSAT GLAS!!Morsan har varit runt i lilla Önnestad och sopat upp glas på diverse platser för att försöka undvika fler olyckor.
Jag vill inte att Nezzie ska skära sig på tassarna i Hässleholm och jag vill inte att Zigge ska skära sig i Önnestad. Jag vill inte att något djur någonstans skall riskera skador bara för att vi människor beter oss som IDIOTER!!!

Inga kommentarer: