torsdag 6 september 2007

Jensa, Veckans rekommendation.

Jens Lekman. Night falls over Kortedala. Se där, en kandidat till Årets Bästa Skiva. Killen har hittills gjort det mesta rätt faktiskt, hans CD/EP/Singel-släpp har varit bra allihop. Jens Lekman saves the day, bland all kurslitteratur. Jag har betat av två böcker och är inne i den tredje. Genomläsningar bara, böckerna lär bli rejält tummade och slitna efter dessa tre åren.

Återigen lyckas jag hamna på en utbildning där det knappt finns några män/killar bland eleverna. Kan ju tänkas vara en drömtillvaro för en ung ensamstående hetero man som jag själv då, men man undrar ju lite varför jag har intressen inom dom ämnesområden som uppenbarligen främst attraherar kvinnor?
(Egentligen skiter jag i vilket)

På nåt sätt är det väl självklart att Jens Lekman är från Göteborg. Man "hör" det när han sjunger, om ni förstår vad jag menar. Ungefär som man hör det på Broder Daniel.

Back to the books fellows...

1 kommentar:

Malin sa...

Coolt att du är igång med dina studier. Du verkar nöjd med ditt val, så gött! Vi hörs! :)