torsdag 27 september 2007

Ja är det inte fan...

Jag skrev ett inlägg den 12 juli som hette "Muntert".
Oerhört vad livet kan vara konstigt ibland, men glad som en liten spädgris(!) är jag i alla fall.

The Bunk är alltså "hooked" som, vad jag förstår, ungdomarna kallar det nuförtiden. (Och vissa överåriga ungdomar som bara försöker hänga med, inga namn nämnda)

I am in löööve säger vi där jag kommer ifrån och i och med dessa ord så är det nu slutgullat i den här bloggen för tillfället. Toffel? Naej, det är inte aktuellt så håll inne med era lågvattenmärken till kommentarer. I'm still in charge...for the moment.

1 kommentar:

Anonym sa...

The Bunk = The Boss.
Vardags hjälte, super vän, extrem kunskapskälla, samt toffel eller?
Time will tell...;)

//Flip FLop

Toffelhjälte .
Att stå under toffeln, (från ty. unter dem pantoffel stehen) med syftning på skon som symbol för herravälde och toffel som typisk kvinnlig fotbeklädnad. Ytterst anses uttrycket komma från Asklepios yttrande till Herakles:

Jag blev aldrig som du slagen med Omfales guldsandal

härifrån kommer uttrycken toffelregemente och det ironiska toffelhjälte. Vardagligt nedsättande uttryck för mannen i ett äktenskap där hustrun bestämmer.
Källa susning.nu