måndag 24 september 2007

Kents nya

Joakim Berg sjunger otydligare än nånsin...Jag citerar gärna min far här, han kommenterade en gång Ulf Lundell med "han textar ju så dåligt". Jag brukar inte ha några problem med att höra vad folk sjunger men jag hör fan inte vad herr Berg sjunger i de första raderna. Tack vare Sweetlyrics.com vet jag nu att han sjunger:

I Hagnestahill blinkar TV-ljusen
Jag gör vad jag kan
Drömmer mig bort
I Hagnestahill
Bland dem identiska husen
Rycker vi till
Reklamen avbryts för sport

Men, Kentarna har större problem än så, den nya singeln är nämligen inte bra. Inte alls bra överhuvudtaget. Tvärtom är den en rätt tjatig upprepning av ordet "Ingenting" och en liten enerverande pianoslinga som ligger och stör konstant i bakgrunden. Plus lite Standard Sami-gitarr.
Vi har hört det här förr.
Kan det vara så att Kent är på väg utför??
Just nu förstår jag faktiskt...eh...ingenting.

1 kommentar:

Red... sa...

Har visserligen inte hört låten men det känns väl inte speciellt förvånande att låten suger. Kent har väl aldrig varit speciellt bra...