tisdag 4 september 2007

Måndag i Ronneby

Min utbildning startade igår. En lååång dag i Ronneby. Blekinge Tekniska Högskola. Jag skall bli Samhällsvetare. Underliga äro Herrens vägar. Skriver Sveriges kanske främste ateist.

Lärarna verkar mycket bra, en del teknikstrul var det, och en avslutande middag på kårhuset på kvällen. Jag ville verkligen se mig omkring på skolan och dessutom var det ju upprop så jag hade inget annat val än att åka dit. Men var var alla människor? Väldigt många som var antagna men jag tror inte att ens hälften var närvarande. Skit samma, vi som ska plugga får mer tid att lära känna varandra desto färre vi är. Hoppas tekniken kommer att fungera bättre framöver. BLT använder en ny plattform inför denna terminen så det finns förmodligen en del barnsjukdomar att slipa bort.

Middag på kvällen samt ett lokalt band med en av lärarna som medlem för övrigt. Spelade riktigt bra, men återigen, var var alla människorna??? Jag tror det var fler lärare än elever på middagen. Skitsamma, det var ganska trevlig ändå. Trummisen i bandet såg ut som en blandning av Ozzy och Janne Schaffer.

Jag har en del böcker att läsa om man säger så. Det är bara utmanande, jag har inget emot att läsa mycket och ofta. Ska bara se till att det fastnar i skallen oxo.

När Barcelona spelar fotboll allra bäst så finns det mycket få saker i världen som är vackrare. Första halvlek mot Bilbao var ren poesi. Tur att Barca finns som tröst när alla andra av mina lag utför sina mest patetiska insatser om och om och om och om igen.

Filosofie Kandidatexamen med huvudområde Psykologi eller Pedagogik. Något av dom två. Vi får se vad jag väljer så småningom. Fast egentligen är jag ju elektriker(!?!)

Inga kommentarer: